Lessen

Hieronder staan wat interessante weetjes over mijn lessen en over Pilates in het algemeen.

7 belangrijkste Pilates-principes

Alle oefeningen worden uitgevoerd met een goede lichaamshouding.
Techniek, alle oefeningen worden precies en nauwkeurig uitgevoerd.
Stabiliteit, bij veel Pilates oefeningen wordt de romp stil gehouden met als uitkomst dat je effectief en clean beweegt.
We bewegen vanuit de kern, ook wel powerhouse of krachtcentrum genoemd.
We werken met een dynamische ademhaling, de bewegingen worden aangestuurd door de ademhaling, we sturen zuurstof van je kruin tot je tenen.
De oefeningen worden gecontroleerd en vloeiend uitgevoerd.
Kwaliteit boven kwantiteit, het gaat om de kwaliteit van de bewegingen, niet om de hoeveelheid. Zo voorkom je slechte en slordige herhalingen die tot blessures kunnen leiden. Meer is niet beter bij Pilates.


Joseph-Pilates

Mannen en Pilates

Ik heb maar een paar mannen die mijn les volgen. En ik kan me heel goed voorstellen dat je als man geen zin hebt om tussen voornamelijk vrouwen les te krijgen. De Pilates-methode is echter ontwikkeld door een man, Joseph Pilates. Dus ook uitermate geschikt voor mannen. Je bent in ieder geval welkom. Misschien ook gezellig om samen met je vrouw te gaan.

Andere sporten en Pilates

Dankzij Pilates heb je ook profijt bij het beoefenen van andere sporten, omdat je houding en je souplesse verbeteren.

Steiger-pilates

Pilates lessen buiten

Op heel mooie dagen geef ik mijn Pilatesles in de ochtend op een steiger. Deze steiger ligt aan de Borneokade in Oost, vijf minuten fietsen vanaf studio Gamalan. Het is heerlijk om langs het water je oefeningen te doen.

Prijzen

Proefles: 12,-
Losse les: 12,-
11-lessenkaart: 110,-

Materialen

Mijn lessen zijn matlessen, er zijn geen grote Pilates apparaten aanwezig. Eén keer per maand geef ik de les met gebruik van bal, ring, gewichtjes of dynaband voor de variatie. Je ervaart meer weerstand of wordt vanzelf gecorrigeerd in de positionering van je romp en ledematen. Het is heel leuk om af en toe met materialen te werken, maar uiteindelijk heb je geen materialen nodig om fit, sterk en soepel te worden.

60Plus

Sinds drie jaar geef ik ook Pilates aan 60-plussers op drie ochtenden en een avond in de week. Die lessen zijn rustiger en aangepast op het ouder wordende lichaam. Ik richt me wat meer op balans, omdat die met het ouder worden flink achteruit gaat.
De overgangen zijn minder snel en de oefeningen zijn simpel maar doeltreffend, gericht op het soepel houden van het lichaam. In deze lessen geef ik ook oefeningen door de ruimte heen en niet alleen op de mat, om het plezier in bewegen te behouden of terug te vinden. De meeste klanten zijn boven de zestig met zelfs een enkele fitte tachtiger. Dus als je net 60 bent en nog heel fit zou ik mijn reguliere les eerst proberen. Het zijn heel gezellige groepen en regelmatig gaat men na mijn les in de buurt met elkaar koffie drinken.

Personal Training

In een personal training ga ik specifiek in op jouw persoonlijke behoeften. De oefeningen zijn aangepast op jouw mogelijkheden. De Pilates-methode is een uitstekende manier om spier- of gewrichtsklachten te verlichten en/of houding te verbeteren. Personal training is op afspraak bij jou thuis in het woongebied Oost/Zeeburg.

Nu wil je vast weten wat mijn cursisten te zeggen hebben...!?

@ 2019 No Nonsense Pilates | Webdesign: Hollandse Nieuwe Media